الكورس الأقوى لتعلم الإنجليزية Effortless English

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق اذهب الى الأسفل

الزعيم
الزعيم
المدير العام
المدير العام
المساهمات : 235
https://taqniyat.123.st

مُساهمةالزعيم الأحد أغسطس 28, 2016 5:04 pm

الكورس الأقوى لتعلم الإنجليزية Effortless English
الكورس الأقوى لتعلم الإنجليزية Effortless English 7a772d1e4e1b.original

طريقة الدراسة

• اقرأ النص، متحاولش تحفظه، طلع الكلمات الجديدة و ترجمها، واقرأ النص مرتين أو أكثر

• اسمع مقطع النص أكثر من مرة Audio

• اسمع مقطع الكلمات أكثر من مرة Vocab

• استمع لمقطع القصة القصيرة MS، وتجاوب الاسئلة اللي في المقطع، وهذا المقطع هو أهم مقطع لإنه يخليك تفكر بالإنجليزي

• استمع كل يوم وأكثر من مرة لمقطع Audio لمدة أسبوع حتى تفهمه 100%

كيف تحسن الإستماع ؟

اللي مستواه مبتدئ :

• هتقرأ و تسمع الاتنين مع بعض

• افتح الملفات كلها مع بعض

• اشتغل على المحادثة و الكتابة و الترجمة علشان دا هيساعدك على الربط بين المحادثة و الكلمات و المعنى

اللي مستواه متوسط :

• اقرأ النص الاول و بعدين اسمع الصوت

• هتبص بصة سريعة كدا على النص

• هتسمع المحادثة بقى

• بعدين هترجع للنص و تشتغل على الترجمة

اللي مستواه متقدم :

• اسمع و بعدين اقرأ لتختبر نفسك إن عندك ثقة أكبر للفهم

• اسمع مرة أو أكثر و بعدين ارجع للنص الأصلي و الترجمة علشان تعرف اللي مفهمتوش من المحادثة

ملحوووووووظات هامة

1- انتا هتلاقي الكورس كله عبارة عن صوتيات و ملفات تكست و بعض الفيديوهات نركز شوية بقى مع بعض كدا فيه فيديوهات للراجل دا على النت لكن هيا موجودة في الكورس هنا صوت بس طيب مجيبتش الفيديوهات ليه ؟؟ لأن الفيديو ما هوا إلا عبارة عن إنه واقف قدامك و بيتكلم مافيش حتى اي حاجة بتتكتب و لا بيشرح حاجة فكل الفكرة إنه عامل زي الصوت اللي راكب عليه صورة الراجل اللي بيشرح دا و هيزود في حجم الملف و خلاص و الله و الله و الله مافيه اي فرق عن الصوت ... و كذلك دا موجود بس في اول فولدر بس يعني اللي هوا موجود صوت و فيديو هوا اول فيديو بس اللي هوا بيشرح الـ 7 قواعد لتعلم الإنجليزية لكن الباقي كله هوا صوت و هوا معمول صوت مافيش منه أصلا فيديو

2- في المستويات هتلاقي الملف التكست معاه 4 ساوندات هتلاقيها بالأسامي دي مثلاً اسم الملف E_M_A هتلاقي الصوتيات باسم

• E_M_A _ MAIN ::: دا مقطع الصوت بتاع التكست المكتوب

• E_M_A _ VOCAB ::: دا مقطع الصوت بتاع الكلمات اللي في النص

• E_M_A _ MS ::: دا مقطع القصة القصيرة اللي هتسمعها و هيسألك عليها علشان تختبر مدى قدرة سماعك و فهمك

• E_M_A _ POV ::: دا مقطع هيحكيلك القصة في أزمنة مختلفة بحيث تتقن معاه الجرامر كمان و تقدر تعبر في أي زمن " ماضي أو مضارع و هكذا "و دا مش موجود في كل المستويات

و دول كلهم يا كبير معاهم ملف تكست خاص بيهم فركز في وظيفة كل وااااااااااااحد 

3- أقسم بالله أقسم بالله اللي هيذاكر الكورس كويس زي ما أنا كاتب كدا و الله ليفرق معاه في الانجليش كتيييييييييييييييير و هيعلمك الكلمات و الجرامر و ازاي تتكلم من غير ما تفكر زي العربي و ازاي متقولش كل ما تتكلم ااااااه ااااااه دي ذاكرووووووووووا كويس بالله عليكم و انقل الصوتيات على موبايلك و هاندفري حقيرة بـ 10 جنيه اشتغل عليها في مواصلاتك بدل الأغاني و خلال 5 شهور تعالى هنا و ادعيلي و هات حساب الكورس Razz

هااااااااااااااااااام عن الترتيب

بصوا يا شباب أنا نظمت الدنيا تماماً بإذن الله هوا الكورس مش عايز أي حاجة غير إنك تحمله و تذاكره بس .... الترتيب بتاع الملفات زي ما هوا موجود و انا مرتبه محدش يجود و لا يبحث على النت علشان هيلاقي 500 ترتيب مختلف ... انا الترتيب دا انا جايبه من اللي عامل الكورس نفسه و اللي هيمشي على أي ترتيب تاني مش هيفهم حاجة و هيتخنق من الكورس و مش هيكمل فيااااااااااريت الإلتزام بيه بجد و انا مش عامل حاجة غلط و انتوا الحمد لله اكيد عارفين شغلي و لاااااااااااااااااااااازم تذاكر اول فولدر كويس علشان تفهم هوا ماشي إزاي في الكورس متقولش دا كلام نظري و فكك يا عم الحاج

معلومات التحميل

One LiNk دا هتلاقي فيه الكورس كله بلينك واحد تقدر تحمله
اللي عايز المستويات منفردة هتلاقي كل مستوى ليه مربع تحميل خاص بيه هتضغط عليه هتظهرلك لينكات التحميل كلها الملفات الصغيرة هتلاقيها لينك واحد و الكبيرة هتلاقيها لينك واحد و مقسمة
التحميل [url=http://myegy.win/apps/windows/2152/%D8%A7%D9%84%D9%83%D9%88%D8%B1%D8%B3 %D8%A7%D9%84%D8%A3%D9%82%D9%88%D9%89 %D9%84%D8%AA%D8%B9%D9%84%D9%85 %D8%A7%D9%84%D8%A5%D9%86%D8%AC%D9%84%D9%8A%D8%B2%D9%8A%D8%A9 Effortless English]من هنا[/url]
yakoub dz
عضو جديد
عضو جديد
المساهمات : 30

مُساهمةyakoub dz الأحد سبتمبر 04, 2016 2:32 pm

كل الشكر والامتنان على روعهـ بوحـكـ
..
وروعهـ مانــثرت .. وجماليهـ طرحكـ

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق الرجوع الى أعلى الصفحة

للمشاركة انت بحاجه الى تسجيل الدخول او التسجيل

يجب ان تعرف نفسك بتسجيل الدخول او بالاشتراك معنا للمشاركة

انضم الينا لن يستغرق منك الا ثوانى معدودة!

أنشئ حساب جديد

تسجيل الدخول

ليس لديك عضويه ؟ بضع ثوانى فقط لتسجيل حساب

تسجيل الدخول